Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. 

Betalning med Swish skall ske senast samma dag som sista beställningsdag annars makuleras ordern.

Ångerrätt

Försäljningen av dagligvaror (livsmedel, färdigpackade matkassar, m.m.) som snabbt kan försämras eller bli för gamla är ett av de uttryckliga undantag som inte omfattas av ångerrätt enligt distansavtalslagen (lag 2005:59 om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Du kan läsa mer om ångerrätt och vilka varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på Konsumentverkets hemsida. Självklart gäller reklamationsrätt. Kontakta oss snarast på julia-olina.oster@al.se med din reklamation och stoppa in resterna i frysen.

Leveranser

Din beställda och betalda kasse hämtar du i Söderhallarnas saluhall på fredagen från kl 11 fram till stängning. Om du glömmer att hämta din kasse finns det möjlighet att hämta den fram till stängning på lördagen.

Ej uthämtade kassar / Ej levereringsbara kassar

Ej hämtade varor returneras till oss efter stängning på lördagen. Köpet återgår och återbetalas till kunden, exklusive en administrativ avgift om 120 kr.

Returer och klagomål

Ibland blir något fel och så ska det inte vara. Kontakta oss om något blivit fel eller om du är missnöjd.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du har haft klagomål, betala tillbaka vad du har betalat för varan, med avdrag för administrativa kostnader på 120 kr, snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot klagomålet.